6TH GRADE


SHERLOCK HOLMES: THE REIGATE PUZZLE







AUDIO 



WE ARE DETECTIVES


GOOGLE SLIDES



HELLO EVERYBODY!


Here you have a new Kahoot to review the SPACE vocabulary.

Click on the link and remember, you can only play once. GOOD LUCK! 


Ací teniu un nou Kahoot per repasar vocabulari sobre l'ESPAI. Punxa en el link i recorda que solament pots jugar una vegada. BONA SORT!


https://kahoot.it/challenge/06681971?challenge-id=264f1301-0e7c-4ec0-a28f-07a5a476a99f_1622274997112


And here some photos of our lessons with Maria and Raquel. They did teaching practices at our school. Now, we know they are going to be excellent and super fun English teachers!


I ací teniu algunes fotos de les classes amb Maria i Raquel . Elles, han fet les seues pràctiques de magisteri a l'escola. Ara, tots sabem que seran unes mestres súper divertides i excel·lents.  
























IRREGULAR VERBS 🙌🎈

Finally, we are learning the last irregular verbs. Let's study group 1!



IRREGULAR VERBS 💬📚

Today, we are learning new irregular verbs. Let's study group 2!



HI EVERYONE!


Last projects of 6th level.

DESCRIPTIONS OF PLACES IN PAST. Descripció de llocs utilitzant verbs en passat.









IRREGULAR VERBS✌

Now, it's time to practice the group 3



IRREGULAR VERBS 💃

Let's continue studying the irregular verbs. Now, you can learn the group 4.



IRREGULAR VERBS 😃

We are learning the irregular verbs. Each week, you will have a video that can help you to study the irregular verbs. First, you can start learning the group 5.

 

HELLO EVERYBODY!!!


We have learnt the past simple of regular verbs. Let's review.


Click on the link do this on line worksheet. Remember: repeat until you get a high mark (9/10 or 10/10);

Then, repeat it again and send it to almassiling@gmail.com. 

Write the number and the letter of your class without space and in capital letters. For example: 6A


Punxa en el link per fer aquesta fitxa on line. Recorda: repeteix fins aconseguir una nota alta (9/10  o 10/10); Aleshores, tornes a repetri-la i la envies a almassiling@gmail.com .

Escriu el número i la lletra de la teua clase sense espais i en majúscula) Per exemple: 6A 


https://es.liveworksheets.com/jv153118zr

 


 .................................................................................................................................................
 
 
WELCOME!!


Punxa en l'enllaç per jugar a aquest scape room de Harry Potter. 

Click on the link to play this Harry Potter's scape room.  Good luck!




HELLO AGAIN!!!
 
Hello everybody! We are going to review some of the vocabulary we see in class and learn new words too. 
Hola a tot el món, anem a repassar el vocabulari que hem donat en classe i a aprendre noves paraules relacionades.
 
Watch this video. Repeat. 
Mira el vídeo i repeteix.
 
 
 
 
 
Now, answer the questions of this interactive video
 
Ara, respon les preguntes d'aquest vídeo interactiu. 
 
 

 
It's time for grammar. We are learning the simple past of regular verbs.
Watch this video and copy the verbs in past (regular) in the notebook.
Mira este vídeo i copia a la teua llibreta els verbs que estiguen passat (els regulars).
 
 
 

 

 And with this other video you will learn it for good. After watching, answer this question in your notebook. Did they visit Rome?
 
I amb aquet altre video l'aprendràs definitivament. Després de vore el vídeo, respon aquesta pregunta a la llibreta. Visitaren ells Roma?
 
 
 
Look! This time you are going to learn by hitting moles!
Mira! Aquesta vegada vas a aprendre colpejant talps.
 

 
 
When they ask your name for the classification write only name, the initial letter of your surname and your class.
Quan et demanen el nom per la classificació possa el teu nom, la inicial del cognom i la classe. Per exple, Ana M. 6A
 
Click on the link. 
Punxa en l'enllaç. 
 
 
 
Finally, you can see some of your las t projects:
 


















 
 
............................................................................................................................
 

 

MERRY CHRISTMAS EVERYONE!!!

 

Let's learn and enjoy with these Christmas activities.

Anem aprendre i gaudir amb aquestes activitats de nadal.

 

First, try to guess. In that way we review Christmas vocabulary. 

Primer, tracta d'endevinar. Així repassem el vocabulari del Nadal.




https://www.youtube.com/watch?v=oQu4QyFZijc


Do you want to learn about the three ghosts of Christmas? Watch and listen to the story.

Vols aprendre sobre els tres fantasmes del Nadal? Mira i escolta aquest conte.



https://www.youtube.com/watch?v=KEIhYN_70EI

 


Let's complete this crossword about Christmas. It's an on-line worksheet.

Anem a completar este encreuat de Nadal. Es tracta d'una fitxa on-line.

 

 Repeat until you get a good mark (8/10, 9/10, 10/10). Then, send it using liveworksheets.

Repetiu fins que aconseguiu una bona nota (8/10, 9/10, 10/10). Aleshores, envieu les fitxes utilitzant el mateix web liveworksheets.

Heu d’escriure el vostre nom, cognoms,  el curs (número i lletra)  i assignatura.

Per exemple: 

Raquel Serrano Molina

5A

Anglés

Enviar a almassiling@gmail.com des de liveworksheets. 


https://www.liveworksheets.com/se13082js

 



Let's play kahoot.

 Who will get the maximum score?

You must click on the link or enter kahoot.it and write the game pin:
 

Write your name and the letter of your class in the nickname.


Escriu el teu nom i la lletra de la teua classe en el lloc que posa enter nickname.
For instance, Tania A (Tania from the class of 6th A) or Sandra C (Sandra from the class of 6th C). In case your name is repeated in the class write your name and the first letter of your surname, ex: Érika D. A

Per exemple, Tania A (Tania de la classe de 6é A) o Sandra C (Sandra de la classe de 6é C). En el cas de que el teu nom estiga repetit en la classe escriu el teu nom i la primera lletra del teu cognom, ex: Érika D. A

You can't play the game again. 
No pots repetir el joc una altra volta.
 
 
 Do you feel like cooking?  Do you remember how to cook cookies?
Sents ganes de cuinar? Recordes com fer galetes?



 
 
 
 Here you have some of your projects about Wild animals!
 









 
 
AND NOW, ENJOY! MERRY CHRISTMAS!!
 
i ARA, A GAUDIR! BON NADAL!!
 

................................................................................................................................................................

 

 

21 st of November

               Hello students!

It's Thanksgiving time!

 

Watch this video about the history and some key words.

Mira este vídeo sobre la historia i algunes paraules clau.

 




https://www.youtube.com/watch?v=wUxH_AqrbvI

 

 Answer to these questions related to the video in your English notebook. We will correct them at class.

Respon a aquestes preguntes relacionades amb el vídeo, a la teua llibreta. Les corregirem en classe. 

 

1. Is Thanksgiving celebrated in the Uk?

2. When is it celebrated?

3. What do they mean? Translate these words using the translator.

a) harvest

b) feast

c) dish

d) pilgrim

e) dessert 

f) squash

4. How do they cook the turkey? Complete.

They r...................... it.

5. What is the dessert?

6.Why do the pilgrims invite the local natives to a feast?

Because the local natives help them  to s.......................

 

 

Let's review the traditional food of Thanksgiving feast. Listen and repeat.

Repassem els menjars tradicionals del banquet de thanksgiving. Escolta i repeteix.

 




https://www.youtube.com/watch?v=Ja5h8XdFrCY

 

 

And now, let's play a guessing game! Guess the food names before they appear.

I ara, anem a jugar! Endevina els noms dels menjars abans de que apareguen.

 




https://www.youtube.com/watch?v=xJdCkE3aR-8



HAPPY THANKSGIVING DAY!

 ................................................................................................................................................................

 

 23rd of October

Here we are again. We are happy to have fun learning English.

We have learnt at class verb Present continuous.  Watch this video to revise. 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=EYK-KOo_NY4

 

And now let's laugh with Mr. Bean while we are learning. 

Watch the video and copy the sentences in your notebook. Then, transform  them into the negative and the interrogative form.

We will correct them at class.

Mira el vídeo i còpia les frases que apareixen escrites a la llibreta. Després, transforma eixes frases en negatives i interrogatives. 

Les corregirem en classe.


https://www.youtube.com/watch?v=ZKqliwc5Eaw&feature=youtu.be

 

For example: 

Affirmative: He is doing magic tricks.

Negative: He isn't doing magic tricks.

Interrogative: Is he doing magic tricks? 


And finally, let's play KAHOOT.  Who will get the maximum score?

You must click on the link or enter kahoot.it and write the game pin:
 


Game PIN:
07814942

Write your name and the letter of your class in the nickname.


Escriu el teu nom i la lletra de la teua classe en el lloc que posa enter nickname.
For instance, Tania A (Tania from the class of 6th A) or Sandra C (Sandra from the class of 6th C). In case your name is repeated in the class write your name and the first letter of your surname, ex: Érika D. A

Per exemple, Tania A (Tania de la classe de 6é A) o Sandra C (Sandra de la classe de 6é C). En el cas de que el teu nom estiga repetit en la classe escriu el teu nom i la primera lletra del teu cognom, ex: Érika D. A

You can't play the game again. No pots repetir el joc una altra volta.
 

Good luck!!
 

Let's celebrate Halloween!

 

Watch this scary story on Youtube. Click on th link.

A Halloween story about Jay and a Scary Jack-o-lantern who is protecting the candy bowl. 

Don't eat too much candy, kids.

 


 

https://www.youtube.com/watch?v=400M0vtPcJ4 

And now follow the link to watch the video again. This time you have to answer some questions.

I ara, segueix el link  per vore el vídeo de nou. Aquesta vegada has de respondre preguntes.

https://en.islcollective.com/video-lessons/too-much-candy 


It's time for a Halloween kahoot!

  Who will get the maximum score?

You must click on the link or enter kahoot.it and write the game pin:
 
 
Game PIN: 07702177

Write your name and the letter of your class in the nickname.


Escriu el teu nom i la lletra de la teua classe en el lloc que posa enter nickname.
For instance, Tania A (Tania from the class of 6th A) or Sandra C (Sandra from the class of 6th C). In case your name is repeated in the class write your name and the first letter of your surname, ex: Érika D. A

Per exemple, Tania A (Tania de la classe de 6é A) o Sandra C (Sandra de la classe de 6é C). En el cas de que el teu nom estiga repetit en la classe escriu el teu nom i la primera lletra del teu cognom, ex: Érika D. A

You can't play the game again. No pots repetir el joc una altra volta.
 

Good luck!!

 

 


HAVE A SCARY HALLOWEEN NIGHT.........  

BYE.........

.. ..................................................................................................................

 

 HELLO EVERYBODY!

Look at our doors! Finally, they are great!

We are all different, but wen can fit perfectly together to make the puzzles of our classrooms.

This is 6th C door


This is 6th A door


And thid is 6th B door




Let's go camping!

Here you have a video. Watch it and answer the question. 

Who puts the sleeping bags in the car?



https://www.youtube.com/watch?v=OdNv-J31Kk8


Now, go to this on-line worksheet.

 Repeat until you get a good mark (8/10, 9/10, 10/10). Then, send it using liveworksheets.

Repetiu fins que aconseguiu una bona nota (8/10, 9/10, 10/10). Aleshores, envieu les fitxes utilitzant el mateix web liveworksheets.

Heu d’escriure el vostre nom, cognoms,  el curs (número i lletra)  i assignatura.

Per exemple: 

Raquel Serrano Molina

5A

Anglés

Enviar a almassiling@gmail.com des de liveworksheets.


 
 
 
Our grammar point this unit is Present Continuous. Watch the video and try to solve this on line worksheet. 



 
 
 

 Repeat until you get a good mark (8/10, 9/10, 10/10). Then, send it using liveworksheets.

Repetiu fins que aconseguiu una bona nota (8/10, 9/10, 10/10). Aleshores, envieu les fitxes utilitzant el mateix web liveworksheets.

Heu d’escriure el vostre nom, cognoms,  el curs (número i lletra)  i assignatura.

Per exemple: 

Raquel Serrano Molina

5A

Anglés

Enviar a almassiling@gmail.com des de liveworksheets.


............................................................................................................................................................................................

Hello again!

Let's practise the PRESENT SIMPLE TENSE.

Watch this video.

https://www.youtube.com/watch?v=L9AWrJnhsRI


 


Answer the questions about PINK PANTHER. Go to the interactive video here.

https://en.islcollective.com/video-lessons/present-simple-pink-panther

 

And now, let's play KAHOOT.  Who will get the maximum score?

You must click on the link or enter kahoot.it and write the game pin:

https://kahoot.it/challenge/05530232?challenge-id=264f1301-0e7c-4ec0-a28f-07a5a476a99f_1601294254912

PIN: 05530232

Write your name and the letter of your class in the nickname.


Escriu el teu nom i la lletra de la teua classe en el lloc que posa enter nickname.
For instance, Tania A (Tania from the class of 6th A) or Sandra C (Sandra from the class of 6th C). In case your name is repeated in the class write your name and the first letter of your surname, ex: Érika D. A

Per exemple, Tania A (Tania de la classe de 6é A) o Sandra C (Sandra de la classe de 6é C). En el cas de que el teu nom estiga repetit en la classe escriu el teu nom i la primera lletra del teu cognom, ex: Érika D. A

You can't play the game again. No pots repetir el joc una altra volta.
 
Next week I will upload the scoreboard with the results. La propera setmana penjaré els resultats.
 


Good luck!!

.................................................................................................................................................................

 

Hello everybody!


Welcome to this school year.

Let's practice some numbers. Go to this online worksheets. Repeat until you get a good mark (8/10, 9/10, 10/10). Then, send it using liveworksheets.

Benvinguts a aquest nou curs escolar.

Anem a practicar els números.  Feu aquestes fitxes. Repetiu fins que aconseguiu una bona nota (8/10, 9/10, 10/10). Aleshores, envieu les fitxes utilitzant el mateix web liveworksheets.

Heu d’escriure el vostre nom, cognoms,  el curs (número i lletra)  i assignatura.

Per exemple: 

Raquel Serrano Molina

5A

Anglés

Enviar a almassiling@gmail.com des de liveworksheets. 

 

https://es.liveworksheets.com/op813886hh

 

 

https://es.liveworksheets.com/zc630408lr



.........................................................................................................................................................................


 

SETMANA DEL 8 AL 14  DE JUNY



Bon dia a tots i totes, bon dia famílies.



GOOD MORNING EVERYBODY, GOOD MORNING FAMILIES.


This week is a bit special, because you are on a virtual trip, so you don't have time to work on worksheets.
Just play, if you fancy.
Aquesta setmana és un poc especial, perque esteu de viatge virtual, així que no teniu temps de treballar fitxes.
Només jugar, si us abelleix.


Let’s play kahoot. Look at the picture and click on the right word. It’s a competition.You have 20 seconds to answer each question.
Write your name and the letter of your class in the nickname.
For instance, Andreu C ( Andreu from the class of 6th C) or Lucía A (Lucía from the class of 6th A). In case your name is repeated in the class write your name and the first letter of your surname, ex: Lucas F. B. You can't play the game again nor write rude words.


Anem a jugar a kahoot. Mira el dibuix i clica en la paraula correcta. És una competició. Tens 20 segons per a contestar cada pregunta.
Escriu el teu nom i la lletra de la teua classe en el lloc que posa enter nickname.

Per exemple, Andreu C (Andreu de la classe de 6é C) o Lucía A (Lucía de la classe de 6é A). En el cas de que el teu nom estiga repetit en la classe escriu el teu nom i la primera lletra del teu cognom, ex: Lucas F. B. No pots repetir el joc una altra volta ni escriure paraules malsonants.

You must click on the link or enter kahoot.it and write the game pin. Game PIN: 0335870
Deus clicar en l'enllaç o entrar en kahoot.it i escriure el pin del joc.  Game PIN: 0335870

https://kahoot.it/challenge/0335870?challenge-id=264f1301-0e7c-4ec0-a28f-07a5a476a99f_1591594234022





Last week winners are:
El pòdium de la setmana passada és:




Let's play TRIVIAL.
Choose a team, roll the dice and drag and drop the counter.
If the question it's too difficult, roll the dice again.
Juguem a TRIVIAL.
Tria un equip, llança el dau i arrosega i solta la fitxa.
Si la pregunta és massa difícil, llança una altra volta.
Some web pages don't work, but there are very interesting ones.
Algunes pàgines han deixat de funcionar, però hi ha altres molt interessants.





More relaxing activities.
When you get tired of playing, you can enjoy watching a video about Madrid or the Reina Sofia museum.

Activitats més relaxades.
Quan et trobes cansat de jugar, pots gaudir veient un vídeo de Madrid o del museu Reina Sofía.

VIDEOS
MADRID


Reina Sofia Museum





IMPORTANT
En cas de no poder realitzar les activitats proposades, no us preocupeu, la nostra tasca es afavorir l'aprenentatge a casa. Estic segura de que feu el millor que podeu. Si necessiteu
ajuda podeu contactar per web família. Molts ànims i es veiem prompte.









SETMANA DE L'1 AL 7 DE JUNY



Bon dia a tots i totes, bon dia famílies.


GOOD MORNING EVERYBODY, GOOD MORNING FAMILIES.

Do you like cooking? What about pancakes? Do the activity and try, if you fancy.
T'agrada cuinar? Y las tortitas (pancakes)? Feu l'activitat i proveu, si us abelleix.

-Complete the instructions and match them with the pictures.
-Completa les instruccions i relaciona'ls amb les imatges.




















This week you'll work opposite adjectives. you know the most of them, but if you don't remember, look up them.
Aquesta setmana treballareu els adjectius contraris, conegueu la majoria, però si no se'n recordeu, cerqueu al diccionari.
-Read, drag and drop.
-Llig, arrossega i solta.






https://www.liveworksheets.com/hd31127op

-Listen and choose.
-Escolta i tria.



























Let's revise comparative adjectives.
Repassem els adjectius comparatius.
















https://www.liveworksheets.com/mz5722sj


Now you play a game and let's see if you get a good score.
Ara jugueu i vorem si aconseguiu una bona puntuació.






Let’s play kahoot. Look at the picture and click on the right word. It’s a competition.You have 20 seconds to answer each question.
Write your name and the letter of your class in the nickname.
For instance, Miguel B ( Miguel from the class of 6th B) or Alba A (Alba from the class of 6th A). In case your name is repeated in the class write your name and the first letter of your surname, ex: Carla C. B. You can't play the game again nor write rude words.


Anem a jugar a kahoot. Mira el dibuix i clica en la paraula correcta. És una competició. Tens 20 segons per a contestar cada pregunta.
Escriu el teu nom i la lletra de la teua classe en el lloc que posa enter nickname.

Per exemple, Miguel B ( Miguel de la classe de 6é B) o Alba A (Alba de la classe de 6é A). En el cas de que el teu nom estiga repetit en la classe escriu el teu nom i la primera lletra del teu cognom, ex: Carla C. B. No pots repetir el joc una altra volta ni escriure paraules malsonants.

You must click on the link or enter kahoot.it and write the game pin. Game PIN: 05001199
Deus clicar en l'enllaç o entrar en kahoot.it i escriure el pin del joc. Game PIN: 05001199




CREATED BY JON (LANGUAGE ASSISTANT)

https://kahoot.it/challenge/05001199?challenge-id=264f1301-0e7c-4ec0-a28f-07a5a476a99f_1590994182143


Last week winners are:
Els guanyadors de la setmana passada són:






IMPORTANT
En cas de no poder realitzar les activitats proposades, no us
preocupeu, la nostra tasca es afavorir l'aprenentatge a casa.
Estic segura de que feu el millor que podeu. Si necessiteu
ajuda podeu contactar per web família. Molts ànims i es
veiem prompte.













SETMANA DEL 25 AL 31 DE MAIG



Bon dia a tots i totes, bon dia famílies.



GOOD MORNING EVERYBODY, GOOD MORNING FAMILIES.


+Let’s work a bit of listening and speaking.
Listen to Jon’s audio and repeat it many times. Make a recording and send it to me. You can change some vocabulary, for instance, we played handball instead of we played basketball.


Ara toca escoltar i parlar.
Escolta el audio de Jon i el repeteixes moltes voltes. Fes una gravació i envia-me-la. Pots canviar alguna paraula de vocabulari, per eixemple, we played handball  en lloc de we played basketball.


JON’S AUDIO


Hi! My name is…….. I live in Mislata. We are suffering a pandemic, the 
coronavirus. We don't go to school. We have to stay at home.Now, we can go out with our parents, with a mask and keeping a safe distance from others. Yesterday I went out with my mother and we played basketball  near our house.  I went for a walk with my father and we found a bird with a broken wing in the street. 
I want to go back to school soon. Bye!



+Wh-questions words worksheet. Write the right word.
Fitxa de paraules interrogatives. Escriu la paraula correcta.










+Revision of past simple. Choose the correct past form.
Repàs del passat. Tria la forma correcta del passat.











+Revision of space vocabulary. Write the word after the definition.
Repàs del vocabulari de l’espai. Escriu la paraula després de la definició.











+Let’s play kahoot. Look at the picture and click on the right word. It’s a competition.You have 20 seconds to answer each question.
Write your name and the letter of your class in the nickname.
For instance, Tania A (Tania from the class of 6th A) or Sandra C (Sandra from the class of 6th C). In case your name is repeated in the class write your name and the first letter of your surname, ex: Érika D. A. You can't play the game again


Anem a jugar a kahoot. Mira el dibuix i clica en la paraula correcta. És una competició. Tens 20 segons per a contestar cada pregunta.
Escriu el teu nom i la lletra de la teua classe en el lloc que posa enter nickname.
Per exemple, Tania A (Tania de la classe de 6é A) o Sandra C (Sandra de la classe de 6é C). En el cas de que el teu nom estiga repetit en la classe escriu el teu nom i la primera lletra del teu cognom, ex: Érika D. A. No pots repetir el joc una altra volta.
You must click on the link or enter kahoot.it and write the game pin.Deus clicar en l'enllaç o entrar en kahoot.it i escriure el pin del joc.

Game PIN: 09700485

https://kahoot.it/challenge/09700485?challenge-id=264f1301-0e7c-4ec0-a28f-07a5a476a99f_1590385677996




Good luck!! Bona sort!!


These are last week winners. Ací tens als guanyadors de l'última setmana.





+Finally, you have to illustrate a piece of a song. Look at the video and choose a song you like it. Look for the lyrics and illustrate what they say.
Per a acabar, has d’il.lustrar una part de una cançó. Mira el vídeo i tria una cançó que t'agrade. Busca la lletra i il.lustra el que diu.
COUNT ON ME by Bruno Mars





IMPORTANT
En cas de no poder realitzar les activitats proposades, no us
preocupeu, la nostra tasca es afavorir l'aprenentatge a casa.
Estic segura de que feu el millor que podeu. Si necessiteu
ajuda podeu contactar per web família. Molts ànims i es
veiem prompte.







SETMANA DEL 18 AL 24 DE MAIG



Bon dia a tots i totes, bon dia famílies.


GOOD MORNING EVERYBODY, GOOD MORNING FAMILIES.



This week I want to know how much you remember about space. Let's start playing. Who will get the maximum score?
Aquesta setmana vull saber quant recordeu sobre l'espai. Comencem jugant. Qui aconseguirà el màxim resultat?

You must click on the link or enter kahoot.it and write the game pin:0941079
Deus clicar en l'enllaç o entrar en kahoot.it i escriure el pin del joc:0941079


Write your name and the letter of your class in the nickname.
Escriu el teu nom i la lletra de la teua classe en el lloc que posa enter nickname.
For instance, Tania A (Tania from the class of 6th A) or Sandra C (Sandra from the class of 6th C). In case your name is repeated in the class write your name and the first letter of your surname, ex: Érika D. A
Per eixemple, Tania A (Tania de la classe de 6é A) o Sandra C (Sandra de la classe de 6é C). En el cas de que el teu nom estiga repetit en la classe escriu el teu nom i la primera lletra del teu cognom, ex: Érika D. A
You can't play the game again. No pots repetir el joc una altra volta.

Good luck!! Bona sort!!

Do you want to be an astronaut? Do you know how they sleep or prepare food? Here you have two short videos to know more about this amazing job.
Vols ser astronauta? Saps com dormen o preparen el dinar? Ací tens dos vídeos curts per a saber més sobre aquesta al.lucinant professió.








Let's see how much you know about space.
A vore quant sabeu de l'espai.










https://www.liveworksheets.com/ph517628sl
by Jon (language assistant)












https://www.liveworksheets.com/bp518493xo
by Jon (language assistant)


Finally, let's revise time with a worksheet and a game.
Per últim, repassarem l'hora amb una fitxa i un joc.








https://www.liveworksheets.com/qz55lb


GAME. JOC.




IMPORTANT

En cas de no poder realitzar les activitats proposades, no us
preocupeu, la nostra tasca es afavorir l'aprenentatge a casa.
Estic segura de que feu el millor que podeu. Si necessiteu
ajuda podeu contactar per web família. Molts ànims i es
veiem prompte.










SETMANA DE L'11 AL 17 DE MAIG



Bon dia a tots i totes, bon dia famílies.

GOOD MORNING EVERYBODY, GOOD MORNING FAMILIES.

+Let's revise kinds of FILMS, also called GENRES, with a video.
+Repassem els tipus de PEL.LÍCULES, també anomenats GÈNERES, amb un vídeo.





+Writing reminder.
+Recordatori de l'expressió escrita.

REVIEW OF A FILM


Write the title of the film.
What kind of film is it?
What is the film about?
Who is the main character?
What happens to her or him?
How does the film end?
Do you like the end?
Change the end if you don’t like it.


+Listening comprehension.
+Comprensió oral.









https://www.liveworksheets.com/ar446077va by Jon (language assistant)


+Reading comprehension.
+Comprensió escrita.









https://www.liveworksheets.com/ff414928oz by Jon (language assistant)

+Let's work QUESTION WORDS.

+Treballem PARAULES INTERROGATIVES.



























IMPORTANT

En cas de no poder realitzar les activitats proposades, no us
preocupeu, la nostra tasca es afavorir l'aprenentatge a casa.
Estic segura de que feu el millor que podeu. Si necessiteu
ajuda podeu contactar per web família. Molts ànims i es
veiem prompte.






SETMANA DEL 4 AL 10 DE MAIG

Bon dia a tots i totes, bon dia famílies.
GOOD MORNING EVERYBODY, GOOD MORNING FAMILIES.

-Let's revise irregular verbs in the past simple tense.
Repassem els verbs irregulars en passat.





























-FEELINGS
Reading. This reading has been made with the writing you submitted before Sunday. (use the magnifier if necessary)
Lectura. Esta lectura ha segut feta amb l'expressió escrita que enviareu abans del diumenge. (feu servir la lupa si es necessari)

click here-->FEELINGS READING

-Do you remember how we did spelling?
Te'n recordes de com feiem spelling?
Jon is going to say aloud eight words and you have to write them in your notebook or a sheet of paper.
Jon va a dir huit paraules i has d'escriure-les en la teua llibreta o en un full.


https://youtu.be/DTNsYcwLmXg by Jon (language assistant)


-I WANT TO GO OUT activities. Here you are going to find a bunch of pre-listening and post-listening activities, and some optional extracurricular activities.
Ací trobareu un grapat de activitats previes i posteriors al visionat de la història i algunes activitats extracurriculars opcionals.



-Finally, here you are some samples of the speaking activity.
Per acabar ací teniu algunes mostres de l'activitat d'expressió oral.



Nuria’s cat


Sergio’s speaking (la imatge la he afegit jo)



IMPORTANT

En cas de no poder realitzar les activitats proposades, no us
preocupeu, la nostra tasca es afavorir l'aprenentatge a casa.
Estic segura de que feu el millor que podeu. Si necessiteu
ajuda podeu contactar per web família. Molts ànims i es
veiem prompte.


FLASHMOB GREASE









SETMANA DEL 27 D'ABRIL AL 3 DE MAIG


Bon dia a tots i totes, bon dia famílies.


GOOD MORNING EVERYBODY, GOOD MORNING FAMILIES.


  • Last week I asked a writing task about how you feel right now. I would like to use your writings to prepare an activity.

Please send the writing task from last week to the email almassiling@gmail.com. Thank you. (Before Friday)
La setmana passada vaig demanar una tasca de expressió escrita sobre com us sentiu ara mateix. M'agradaria utilitzar les vostres expressions escrites per a preparar una activitat.
Per favor, envieu la tasca de expressió escrita al correu electrónic almassiling@gmail.com. Gràcies (Abans del divendres)

  • Do you play an instrument? Which instrument do you play?

Let's work some vocabulary about instruments.
Look at the pictures  and drag and drop the word to the instrument.
Toques un instrument? Quin instrument toques?
Treballem vocabulari del instruments.
Mira els dibuixos i arrossega la paraula cap a l'instrument.

INSTRUMENTS









https://www.liveworksheets.com/gh21184ar


Now, listen to the instrument and choose. Then look for the vocabulary in the wordsearch.
Ara, escolta l'instrument i tria. Després, cerca el vocabulari en la sopa de lletres.













https://www.liveworksheets.com/kz211363hv by JON (language assistant)



  • Let's find out more about films.

Descobrim més sobre les pel.lícules

FILMS













WRITING TASK
Copy the questions and answer them in a sheet of paper or your notebook (Keep it because you have to hand it in when we go back to school)
Copia les preguntes i contesta'ls en un full o en la llibreta (Guardeu-la perque he de entregar-la quan tornme a l'escola)


REVIEW OF A FILM

Write the title of the film.
What kind of film is it?
What is the film about?
Who is the main character?
What happens to her or him?
How does the film end?
Do you like the end?
Change the end if you don’t like it.



  • Let's sing.

Dance Monkey by Tones and I
It's a game, let's see how many points you get. (You don't need to create an ACCOUNT)

Cantem.
Dance Monkey by Tones and I
És un joc, a vore quants punts aconsegueixes. (No necessiteu crear un COMPTE)




  • Juga un poc.
Play a little bit.


GAMES













IMPORTANT



En cas de no poder realitzar les activitats proposades, no us
preocupeu, la nostra tasca es afavorir l'aprenentatge a casa. 
Estic segura de que feu el millor que podeu. Si necessiteu 
ajuda podeu contactar per web família. Molts ànims i es
veiem prompte.








SETMANA DEL 20 AL 26 D’ABRIL


Bon dia a tots i totes, bon dia famílies.
GOOD MORNING EVERYBODY, GOOD MORNING FAMILIES.


This week we are going to start on working films and music vocabulary.
Aquesta setmana comencem a treballar el vocabulari de pel.lícules i d’instruments.


Do you like films / movies? What kind of films do you like?
T’agraden les pel.lícules? Quin tipus de pel.lícules t’agraden?


TASKS

  1. Let’s start with a listening activity.
Comencem amb una activitat de listening.



https://www.liveworksheets.com/hp211101ua BY JON (LANGUAGE ASSISTANT)

When you finish check your answers, click FINISH.
Quan acabes comprova les respostes, punxa FINISH.
Do it again if you didn’t reach 10/10.
Torna a fer l’activitat si no has aconseguit 10/10.
.
  1. Find these words in a dictionary (book, digital,...) and write a film you saw last month in each category.
Troba aquestes paraules al diccionari ( llibre, digital,...) i
escriu una pel.lícula que hages vist el mes passat en
cada categoria.

Write the answers in a sheet of paper or your notebook.
Escriu les respostes en un full o en la llibreta.

COMEDY
SCI-FI
MUSICAL
THRILLER
ROMANCE
CARTOON


  1. Let’s revise the vocabulary.
Repassem el vocabulari.






When you finish check your answers, click FINISH.
Quan acabes comprova les respostes, punxa FINISH.
Do it again if you didn’t reach 10/10.
Torna a fer l’activitat si no has aconseguit 10/10.


  1. SPEAKING Now listen and answer the questions.
EXPRESSIÓ ORAL Ara escolta i contesta les preguntes.





This activity is performed with CHATTERPIX KIDS app.
Aquesta activitat està feta amb l'aplicació CHATTERPIX KIDS

OPTIONAL- You can record your answers and send them to almassiling@gmail.com

VOLUNTARI- Pots gravar les respostes i enviar-les a almassiling@gmail.com

  1. WRITING Complete the sentences with one or two ideas.
EXPRESSIÓ ESCRITA Completa les oracions amb una o
dues idees.

DURING THESE DAYS I FEEL……



(WHO?)   I MISS A LOT …..


(WHAT?)   I MISS A LOT….


NOW, AT HOME, I CAN  ….


AT HOME  THE MOST I LIKE …..



 OPTIONAL ACTIVITY
ACTIVITAT VOLUNTÀRIA
Utilitza les lletres del teu nom per fer un poc d’exercici.





IMPORTANT



En cas de no poder realitzar les activitats proposades, no us
preocupeu, la nostra tasca es afavorir l'aprenentatge a casa. 
Estic segura de que feu el millor que podeu. Si necessiteu 
ajuda podeu contactar per web família. Molts ànims i es
veiem prompte.









EASTER HOLIDAYS


Bon dia a tots i totes, bon dia famílies.
GOOD MORNING EVERYBODY, GOOD MORNING FAMILIES.


We are on holidays, so it’s time to relax, to spend time doing interesting things, to read, to dance, to watch cartoons, to draw and colour, to play, to listen to music, to do sport and so on.


Estem de vacances, així que és hora de relaxar-se, de passar el temps fent coses interessants, de llegir, de ballar, de vore dibuixos animats, de dibuixar i pintar, de jugar, d’escoltar música, de fer esport, etc…


I have some recommendations in case you want to do the above in English.
Tinc algunes recomanacions en el cas que vullgau fer el que he escrit en anglés.



- WATCH AND READ A STORY VORE I LLEGIR UN CONTE
- LISTEN TO MUSIC AND DANCE ESCOLTAR MÚSICA I BALLAR
- DO SPORT FER ESPORT
- WATCH CARTOONS VORE DIBUIXOS ANIMATS



WATCH AND READ A STORY


Watch the story I want to go out, a story created by a family to explain to children why we must stay at home.
Mireu el conte I want to go out, una història creada por una família per a explicar als seus fills perquè hem de quedar-se a casa.




You can download the pdf, too.
Podéu descarregar el pdf.


You have more tales in these links:
Teniu moltes més històries en els enllaços:
Videos showing the book
Vídeos mostrant el llibre


Reading and listening, no video.
Lectura i escolta, no vídeo.


 LISTEN TO MUSIC AND DANCE

Watch these videos and dance, enjoy it!
Mireu els vídeos i balleu, disfruteu!

Disney Dance Challenge






Just Dance 2020: Jungle Dances by The Sunlight Shakers





Just Dance 2020: Old Town Road (Remix)






Just Dance 2020: The Time (Dirty Bit) by The Black Eyed Peas







 DO SPORT


Do you like to be fit? 
T’agrada estar en forma?
Try these workouts.
Tracta de fer aquests entrenaments.


Activate your Spidey-sense! Dance and fitness exercises based on Spiderman.





This video is about a fitness routine based on Harry Potter.





This video is about fitness exercises based on Pokemon.






WATCH CARTOONS


 You can watch these  CARTOON series in À PUNT television web.
Podeu vore series de dibuixos animats en la pàgina web de  PUNT.





SETMANA DEL  30 DE MARÇ AL 5 D'ABRIL


Bon dia a tots i totes, bon dia famílies.

GOOD MORNING EVERYBODY, GOOD MORNING FAMILIES.

This week we are going to practice the work you did last

week.
You can use the lists of verbs to do the tasks or if you want to
challenge yourselves, don't look at them till you finish and
then check your progress.

Aquesta setmana posarem en pràctica el que vareu fer la

setmana passada.
Podeu agafar les llistes dels verbs per poder realitzar les
tasques o si voleu fer-ho com un repte, no les mireu fins que
acabeu i després comproveu com us ha anat.

CHECK THE VERBS YOU CLASSIFIED LAST WEEK

CLICK HERE

1. Let's start with an interactive worksheet. (once you finish,

you can check your answers)
Comencem amb una fitxa interactiva. (Una volta acabeu
podeu comprovar les repostes correctes)


Click --->past simple tense worksheet




2. It's time for a video. Watch the video as many times as you
need and do the activities.

Es l'hora del vídeo. Mireu el vídeo tantes voltes com siga

necessari i feu les activitats.


3. Finally, copy or print this worksheet and do it. (Keep it 
because you have to turn in when we go back to school)


Finalmente, copieu o imprimeu aquesta fitxa i feu-la.
(Guardeu-la perque tindreu que entregar-la quan tornem a 
l'escola)















Click -->Past simple tense by Jon
Rallos (language assistant)



There are three pages.      Hi ha tres pàgines.

ACTIVITATS VOLUNTÀRIES


From Monday to Friday at 11, you can watch stories at
MACMILLAN STORY CORNER.


De dilluns a divendres a les 11, podreu vore contes que
ofereix l'editorial MACMILLAN en aquest enllaç.









On Thursday  from 10 to 12 CLAN TV  offers an English 
program.

El dijous de 10 a 12 CLAN TV ofereix un programa en 
anglés.

http://www.educacionyfp.gob.es/prensa/actualidad/2020/03/20200321-mefprtve.html




You can learn about many different topics if you follow 
HAPPY LEARNING Youtube channel.

Podeu aprendre sobre diferents temes si seguiu el canal 
youtube de HAPPY LEARNING.

https://www.youtube.com/channel/UC8eJxPzmvTb12v7LlZUJcLQ



IMPORTANT



En cas de no poder realitzar les activitats proposades, no us
preocupeu, la nostra tasca es afavorir l'aprenentatge a casa.
Estic segura de que feu el millor que podeu. Si necessiteu 
ajuda podeu contactar per web família. Molts ànims i es 
veiem prompte.



YOU ARE THE HEROES OF OUR TIME!!




SETMANA DEL 23  AL 29  DE MARÇ


Bon dia a tots i totes, bon dia famílies.


GOOD MORNING EVERYBODY, GOOD MORNING FAMILIES.

Hem acabat amb els verbs regulars en passat . Ara toca començar amb els verbs irregulars.
Vaig a proposar unes activitats per fer l’aprenentatge dels verbs irregulars en passat més senzill, però si teniu un altre mètode o truc fer-ho servir igualment (i compartiu).

Us envie un document amb els verbs més usats, els verbs que estan subratllats són més importants.
https://drive.google.com/file/d/0B9VOEBSsEuV7bE5uYWh2T0Fqa1k/view

Els següents vídeos us ensenyaran com es pronuncien aquestes paraules, podeu fer-les servir tantes voltes com necessiteu.











Consells per poder estudiar-les i memoritzar d'una forma amb  més sentit.



TASCA
Títol- IRREGULARS VERBS

Després de veure els vídeos i fent servir el document heu de classificar els verbs segons els següents criteris:
-Les tres formes són iguals (forma base, passat, participi passat).
-La forma base i el passat són iguals.
-La forma base i el participi passat són iguals.
-El passat i el participi passat són iguals.
-Les tres formes són diferents.

Aquesta tasca es pot realitzar en folis o en llibreta, s’ha de guardar per presentar-la quan tornem a l’escola.

De forma voluntària podeu:
-veure dibuixos animats, séries i pel.lícules (en part o senceres) en anglés. 
-llegir llibres en anglés.
-fer activitats online de qualsevol pàgina web en anglés (en la pestanya de links del blog trobareu algunes)
-jugar a jocs educatius en anglés (també podeu trobar en el blog)
-cuinar, manualitats, esport, …. amb les instruccions en anglés.

Si fas qualsevol de les activitats voluntàries, apunta-les al quadern o als folis indicant:
-quin tipus d’activitat és (peli, joc, esport…)
-si l’has trobat a la web, anota on.
-opinió- si t’ha agradat o no i si la recomanes.


IMPORTANT


En cas de no poder realitzar les activitats proposades, no us preocupeu, la nostra tasca es afavorir l'aprenentatge a casa. Estic segura de que feu el millor que podeu. Si necessiteu ajuda podeu contactar per web família. Molts ànims i es veien prompte.















No comments:

Post a Comment